Бібліотечний проєкт «Експрес-інтерв’ю «Моя
улюблена книга». Перша частина – інтерв’ю з директором та учителями закладу,
які дали відповіді на цікаві для наших учнів-читачів запитання про їх перші
книги, про книги, які читають на даний час, та яку книгу порекомендували б
прочитати підліткам чи своїм учням. Продовжуть проєкт випускники закладу.
Приваблеве, естетичне, інформаційно-корисне оформлення приміщення шкільної бібліотеки сприяє поліпшенню читацької активності, привертають увагу читачів цікаві та пізнавальні куточки, плакати, вивіски, рекламні листівки.
Популяризуючи діяльність бібліотеки, випускаю інформаційні буклети та бюлетені різної тематики.
БІБЛІОТЕЧНІ КУТОЧКИ
Рекламна стінка "ЗНАМЕНИТОСТІ РЕКОМЕНДУЮТЬ" та "КНИГИ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ, ЯКИМИ ЗАЧИТУЮТЬСЯ ПІДЛІТКИ"
ПОРТФЕЛИК ДЛЯ ЛИСТІВОК,
БУКЛЕТІВ "ПРОЧИТАЙ! ЗАПАМ'ЯТАЙ!
ПЕРЕДАЙ ІНШОМУ!"
ЕКСПРЕС-ІНТЕРВ'Ю ІЗ ПЕРШИХ ВУСТ "КНИГА У ВАШОМУ ЖИТТІ"
ЦІКАВИНКИ "ВІД СМАЙЛИКА-ЧИТАЙЛИКА"
КУТОЧОК "ВІТАЄМО ТЕБЕ В ДЕНЬ ТВОЇХ ІМЕНИН"
Рекламно-іміджева
діяльність бібліотеки
Іміджева бібліотечна політика сьогодні – один з
найважливіших напрямків діяльності сучасної бібліотеки.
Основним
завданням маркетингової діяльності бібліотеки є не введення різноманітних
послуг, а забезпечення їх затребуваності користувачами. Реалізація цього
завдання відбувається через просування інтелектуальної продукції і послуг
бібліотеки. Просування — це різні форми інформації, переконання користувачів
або нагадування про послуги чи продукцію бібліотеки. Основними формами
просування є реклама, персональна продажа і стимулювання збуту.
Зовнішньою формою просування бібліотечних послуг та інтелектуальної
продукції бібліотеки виступає бібліотечна реклама - інформація про бібліотеку,
її послуги і продукцію з ціллю ознайомлення реальних та потенційних
користувачів і стимулювання попиту на ці послуги та продукти.
Функції
бібліотечної системи:
—формування запиту на ресурси, послуги і продукцію
бібліотеки;
—популяризація
бібліотечно-інформаційних послуг
та бібліотечних ресурсів.
Ціль бібліотечної реклами - забезпечувати популярність бібліотеки і запити на її
ресурси та послуги. Специфіка бібліотечної реклами в тому, що це, в основному,
інформація про фонди бібліотеки, про її можливості забезпечити інформаційні
потреби різних груп користувачів.
Основні
вимоги до бібліотечної реклами:
—широта охоплення реальних та потенційних користувачів;
—відповідність
реклами запитам та
потребам користувачів;
—інтенсивність та переконливість;
-
постійне оновлення;
-
лаконічність, динамізм, достатність;
-
легкість у запам'ятовуванні рекламного
повідомлення;
-
дохідливість та оперативність;
-
чіткість, виразність, яскравість;
-
відповідність рівня послуг заявленій рекламі;
-
відповідність змісту і формі, потребам та інтересам
окремих читацьких груп.
Реклама повинна привертати увагу до послуг шкільної бібліотеки та її
інтелектуальної допомоги як дорослих користувачів (учителів, батьків), так
і школярів. Тільки така реклама може забезпечити довіру до бібліотеки, буде
служити засобом регулювання роботи бібліотеки та її співпраці з користувачами.
Бібліотечна
реклама має кілька напрямів:
-
інформація про бібліотечну мережу в цілях орієнтації в
ній;
-
інформація про бібліотеку та її структурні підрозділи;
-
інформація про бібліотечний фонд, його склад та
структуру;
- інформація про діяльність бібліотеки (в тому числі її послуги та інтелектуальну
продукцію).
В основі рекламної діяльності шкільної бібліотеки - постійний контакт із реальними та потенційними користувачами.
В основі рекламної діяльності шкільної бібліотеки - постійний контакт із реальними та потенційними користувачами.
Рекламна
діяльність бібліотеки включає такі етапи:
- постановка завдання
реклами;
- визначення розміру
бюджету;
- створення рекламного
повідомлення;
У завдання рекламної діяльності шкільної бібліотеки входить:
- формування у користувачів
бібліотеки (школярів, учителів, батьків) певного рівня знань про
бібліотеку, її ресурси та діяльність;
- повідомлення про певні
види діяльності шкільної бібліотеки та стимулювання потреб у послугах
шкільної бібліотеки;
- визначення головних
користувачів рекламованого виду послуг чи діяльності;
- визначення виду
діяльності, який необхідно охопити рекламою;
- вивчення поведінки
користувачів, відповідної реакції на рекламу, усвідомленість користувачів про
роботу шкільної бібліотеки.
В
основі рекламної діяльності лежить рекламне повідомлення - об'ємна та образна
інформація, що спонукає читачів до користування послугами шкільної бібліотеки.
Зміст
рекламного повідомлення повинен давати відповіді на запитання, що пропонують
користувачеві, які переваги він може використати від запропонованого, де, коли
і як він може скористатися послугами бібліотеки. Від змісту реклами залежить
вибір форми рекламного повідомлення, впровадження певного виду реклами або
сукупність рекламних форм.
Форми
реклами направлені на емоційний бік впливу та дають можливість вирішити її в
графічному, шрифтовому, ілюстративному, кольоровому, музичному та іншому
оформленнях. У рекламній практиці шкільних бібліотек використовуються різні
засоби наочної, усної, друкованої та комплексної реклами. їх вибір визначається
з урахуванням цільової аудиторії, на яку розрахована реклама, фінансові та
часові можливості шкільної бібліотеки. По відношенню до цільової аудиторії
бібліотечна реклама поділяється на внутрішньо бібліотечну, зовнішню та
комплексну. Найчастіше використовується комплексна реклама. Та, яка
розрахована як на реальних, так і на потенційних користувачів. По відношенню до
цільового призначення рекламу поділяють на: масову; групову; персональну.
За змістом
рекламні повідомлення поділяються на:
- адресні (вивіска,
режим роботи, статті в шкільній газеті і т.ін.);
-
престижні (анонси масових заходів, продукція
інформаційно-бібліографічної діяльності, статті в місцевій пресі щодо
проведених заходів, внутрішній дизайн бібліотеки, інтер'єр, розміщення в
бібліотеці виставок, стендів та інше). Хоча позитивний
імідж шкільної бібліотеки
формується в
результаті якісного обслуговування читачів, та вплив реклами відіграє неабияку
роль у цьому процесі. В основі іміджу лежить індивідуальний стиль роботи та
реклами бібліотеки.
Найважливішим напрямом рекламної діяльності бібліотеки є інформаційна
реклама. За цільовим призначенням інформаційна реклама поділяється
на первинну, конкурентну
та зберігаючу. Особливе місце первинна реклама займає на етапі впровадження
нового виду чи форми роботи. Конкурентна реклама показує переваги роботи даної
шкільної бібліотеки над іншими бібліотеками. Зберігаюча реклама направлена на
підтримку та активізацію відвідування бібліотеки та її заходів. Найбільш поширеними
формами інформаційної реклами є рекламні видання (путівники, пам'ятки,
листівки, буклети і т.ін.), що вміщують викладені в привабливій формі
відомості про структуру бібліотеки, склад її фонду, діяльність із задоволення
потреб та запитів читачів. Таку рекламу можна провадити не тільки на окремих
рекламних виданнях, але й на сторінках методичних, бібліографічних та інших
виданнях бібліотеки і школи. На жаль, через високу вартість дуже мало реклами
використовується на радіо та телебаченні.
Реклама
в шкільних бібліотеках направлена на активне використання її фондів і
можливостей. Серед форм такої реклами можна назвати відкритий доступ до фонду,
організація виставок, проведення різних заходів. Ефективність бібліотечної
реклами визначається кількістю користувачів (читачів) та частотою
звертання в бібліотеку.
Варто
приділити увагу ще й такому виду реклами як персональна спродаж. Базується вона
на поняттях «індивідуальна робота з читачем», «індивідуальне обслуговування»
і адресована індивідуальному читачеві. В її основі лежить усна презентація
бібліотеки в процесі спілкування з читачем, переконання його в необхідності
відвідувати шкільну бібліотеку. Усна реклама переслідує дві цілі:
-
допомога читачам шкільної бібліотеки в задоволенні їхніх
читацьких інтересів та потреб, тобто індивідуальна робота з читачами;
-
принадити до користування бібліотекою нових читачів.
До персональної спродажі відноситься також і навчання читачів користуватися
книжковими чи будь-якими текстовими ресурсами, тобто бібліотечні уроки.
Оскільки не завжди рекламована послуга користується попитом, то для її
стимулювання бібліотеки використовують й інші шляхи:
-
введення різних форм заохочення;
-
стимулювання попиту на вид послуг чи запитів за допомогою
ігор та конкурсів;
- презентації інтелектуальної продукції бібліотеки (презентації виставок, покажчиків), демонстрація виставок, каталогів, сувенірів.
Немає коментарів:
Дописати коментар